Projekti
Terveysasemien chatbot neuvoo ympäri vuorokauden
- Valmistelu
- Kokeilu
- Käytössä
MIKÄ? Helsingin terveysasemien chatbot antaa terveyteen ja sairauksiin liittyviä neuvoja kätevästi ja nopeasti ilman jonottamista.
KENELLE? Sinulle, joka tarvitset tietoa ja neuvoja kiireettömistä Helsingin kaupungin terveyspalveluista.
MITÄ ILOA? Chatbot ohjaa hakemaan terveyspalveluja oikeasta paikasta. Asiointi onnistuu kellon ympäri anonyymisti ja tietoturvallisesti. Chatbot osaa vastata yleisimmin kysyttyihin kysymyksiin ja ohjaa luotettavan tiedon äärelle. Chatbot ei osaa vielä vastata kaikkiin kysymyksiin, mutta esitetyt kysymykset ja palvelussa annettu palaute auttavat robottia oppimaan koko ajan lisää.
KOSKA KÄYTÖSSÄ? Nyt. Palvelua kehitetään edelleen ja se täydentyy tulevaisuudessa chatiksi, jossa chatbot ja ammattilaiset yhdessä työskentelevät ongelmien ratkaisemiseksi.
MISSÄ? Löydät chatbotin osoitteesta hel.fi/terveysasemat. Chatbot löytyy myös Helsingin jokaisen terveysaseman verkkosivulta. Kiireellisissä asioissa ota yhteyttä omaan terveysasemaasi tai päivystysaikana päivystykseen, puhelinnumerossa 116 117.