Projekti

Saavutettavuusmalli varmistaa kaupungin palvelujen toimivuuden kaikille käyttäjäryhmille

  • Valmistelu
  • Kokeilu
  • Käytössä

MIKÄ? Palvelujen saavutettavuus edistää yhdenvertaisuutta ja tarkoittaa verkkopalvelun helppoa lähestyttävyyttä kaikille. Kaupungin palveluita tulee voida käyttää myös esimerkiksi teknisten apuvälineiden avulla. Helsingin saavutettavuusmallin avulla määritellään, miten kaupungin digitaalisten palvelujen saavutettavuus huomioidaan niiden koko elinkaaren aikana. Malli tarjoaa työhön työkaluja ja menetelmiä.

KENELLE? Saavutettavuusmalli on tarkoitettu avuksi kaikille, jotka haluavat kehittää Helsingille saavutettavia, helppokäyttöisiä, tehokkaita digitaalisia palveluja. Malli on avoin ja sen sisällöt ovat avoimesti käytettävissä.

MITÄ ILOA? Saavutettavuusmalliin on kerätty kokoelma menetelmiä ja ohjeita saavutettavien palvelujen tekemiseksi. Lähtökohtana on, että kaupungin kehittämät palvelut toimivat tehokkaasti kaikille käyttäjäryhmille.

KOSKA KÄYTÖSSÄ? Malli on käytössä.

MISSÄ? Saavutettavuusmalli löytyy osoitteesta https://saavutettavuusmalli.hel.fi/

Osallistuva budjetti: Yhdessä ideoitu on puoliksi tehty

OmaStadissa helsinkiläiset voivat ideoida, kommentoida ja äänestää siitä, miten 8,8 miljoonan osallistuva budjetti vuosittain jaetaan.

Kaupunki muuttuu, mutta mihin suuntaan? – Kerro kantasi

Kerro kantasi on verkkopalvelu, jossa voit kertoa mielipiteesi suunnitteluvaiheessa olevista asioista.

Tule mukaan puistotalkoisiin – kaupunki hoitaa työkalut

Puistotalkoot-sovelluksella voit helposti lainata kaupungilta talkooporukallesi välineet ja tilata kerätyn jätteen noudon.