Blogi
-
5.12.2018
Maahanmuuttovirasto pääsi chatbotin avulla eroon puhelinpalvelun ruuhkista, Ylen Voitto-assistentti taas oppii, mistä uutisista juuri sinä olet kiinnostunut.
Lue koko kirjoitus » -
13.11.2018
Kaupungin saamat palautteet automaattisesti oikeille toimialoille ja hyvästit konetarkastusten paperidokumenteille? Järjestyksessään toisella tekoälykurssilla kehittyy kuusi konseptia, jotka saattavat tulevaisuudessa toimia työn apuna kaupungin palveluissa.
Lue koko kirjoitus » -
23.8.2018
Helsinki haluaa olla maailman parhaiten digitalisaatiota hyödyntävä kaupunki maailmassa. Strategian mukaisesti kaupunki järjestää tekoälyyn liittyvää koulutusta johdolle ja asiantuntijoille. Mutta miten tekoälyä tulisi soveltaa kaupungin asiakaspalvelun kehittämisessä? Haimme vastausta keväällä 2018 kaupungin asiantuntijoille räätälöidyllä koulutuksella. Tuloksena syntyi tekoälyä hyödyntäviä palvelukonsepteja sekä raamit koulutukselle, jolla tukea arjen palvelukehittämistä jatkossa.
Lue koko kirjoitus » -
28.5.2018
Helsinki haluaa olla parhaiten digitalisaatiota hyödyntävä kaupunki maailmassa. Näin todetaan kaupungin strategiassa, jonka päätavoitteena on kehittää Helsingistä maailman toimivin kaupunki. Nyt tavoitteen saavuttamiseen on ainakin digitalisaation osalta otolliset mahdollisuudet.
Lue koko kirjoitus » -
29.3.2018
Kaupunkilainen on Helsingin uuden kaupunkistrategian keskellä. Strategiassa linjataan, että kaupungin palveluja ja toimintaa kehitetään asukas- ja käyttäjätyytyväisyyden näkökulmasta. Asiakaskokemus oli avainroolissa myös Digitaalinen Helsinki -ohjelman työssä.
Lue koko kirjoitus » -
5.1.2018
Kun maailma muuttuu, myös palveluiden on muututtava. Kuinka kaupungit palvelevat asukkaitaan tulevaisuudessa? Miten takaamme, että asiakkaat saavat mieleisiään kokemuksia? Ja kuinka myös yritysten ääni pääsee kuuluviin entistä toimivamman arjen luomisessa?
Lue koko kirjoitus » -
7.12.2017
Uudenlaisia työtehtäviä syntyy kovalla tahdilla, kun työelämä digitalisoituu. Koodareista on huutava pula, yritykset tarvitsevat apua digitaalisessa viestinnässä ja peliala jatkaa kasvuaan.
Lue koko kirjoitus » -
6.11.2017
Helsinki Design Weekin aikana robotti, älykäs bussinpenkki, 3D-kaupunki, digipalvelut, muotoilu ja ihmiset kohtasivat kaupungintalon näyttelyssä Ihmisen muotoinen kaupunki.
Lue koko kirjoitus » -
13.10.2017
Helsingin kaupungin digitaaliset palvelut ovat yhä värikäs tilkkutäkki. Palveluita on kymmeniä erilaisia, ja ulkoasut vaihtelevat. Uudistustyö yhtenäisen palvelukokonaisuuden eteen on kuitenkin käynnissä. Lähtökohdaksi Helsinki on asettanut kaupunkilaisen ja tämän tarpeet.
Lue koko kirjoitus »