Projekti
Asiakaskokemussimulaatio
- Valmistelu
- Kokeilu
- Käytössä
Digitaalisen Helsingin asiakaskokemussimulaatio on koulutus, jossa kaupungin työntekijät määrittelevät itselleen tulevaisuuden toimenkuvan vuoteen 2022 kaupungin asiakaskokemuksen kehittäjinä. Simulaatiossa työskennellään kahden viikon sprinteissä, joiden välissä kootaan karttuneita oppeja sekä kehitetään tekemisen tapoja. Mitä tulevaisuuden tekemisestä voidaan oppia tekemällä jotain toisin jo tänään?
Simulaation ensimmäinen kierros on käynnissä syystalven 2017 aikana. Tavoitteena on tuottaa kokonaiskuvia digitaalisen asiakaskokemuksen johtamisen tueksi, asiakaskokemuksen tehtävälistaa ja koeponnistaa tulevaisuuden arjen käytäntöjä.
Tekijät kertovat, kokemuksia asiakaskokemussimulaatiosta:
- Kaupunginkanslian osallisuus ja neuvonta -yksikön suunnittelija Marjatta Peltonen
- Kasvatuksen ja koulutuksen digitalisaation projektipäällikkö Päivi Majuri
- Kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan viestintäasiantuntija Sari Lehikoinen
- Kaupunginkanslian, 6Aika-hankkeen projektipäällikkö Heli Rantanen
- Työterveys Helsingin ICT-asiantuntija Lea Virtanen