Projekti
Kehittämismenetelmät
- Valmistelu
- Kokeilu
- Käytössä

Kehittämismenetelmät-sivusto tarjoaa apua etenkin kaupungin työntekijöille, silloin kun pitää kehittää toimintaa tai edistää hanketta tai suurempaa hankekokonaisuutta.
Kehitysmenetelmien pääpaino on tietoteknisten hankkeiden ja palveluiden kehitystoiminnassa, mutta niitä voidaan soveltaa myös muuhun kehittämistoimintaan.
Sivustoon voi tutustua osoitteessa digi.hel.fi/kehmet.
Linkkejä
Ota yhteyttä
#kehmet

Visuaalisen ilmeen ohje
Kaupungin visuaalisen identiteetin tavoitteena on rakentaa yhtenäistä ja tunnistettavaa Helsinki-kuvaa. Visuaalinen ilme on sen näkyvin elementti.

Tietosuojakäsikirja ja tietosuojan arviontityökalut
Helsingin kaupungin tietosuojakäsikirjassa kerrotaan perustietoa tietosuojalainsäädännöstä sekä ohjeistetaan, miten tietosuojalainsäädäntöä noudatetaan käytännön työssä. Sitä tukevat vaikutusarvioiden tarkistuslistat.

Kulttuurin ja vapaa-ajan kaupunkilaisprofiilit
Kaupunkilaisprofiilit ja niiden kanssa käytettävä työkirja muodostavat yhdessä työkalun ihmislähtöiseen ajatteluun ja palveluiden kehittämiseen.

Asiakaspalvelumalli
Helsingin asiakaspalvelumallilla edistetään kaupungin asiakaspalvelun asiakas-lähtöisyyttä, yhdenmukaisuutta ja palvelun vaikuttavuutta. Malli perustuu viiteen hyvän asiakaspalvelun periaatteeseen.